Verschiedene Schwierigkeitsgrade für Shadow of the Tomb Raider

Betrifft Kampf, Erkundung & Puzzles

Michael Sosinka

In "Shadow of the Tomb Raider" kann der Schwierigkeitsgrad in den Bereichen Kampf, Erkundung und Puzzles eingestellt werden.

In "Shadow of the Tomb Raider" kann man in verschiedenen Bereichen den Schwierigkeitsgrad in vier Stufen einstellen. Das betrifft den Kampf, die Erkundung und die Puzzles. Damit ist es möglich, das Gameplay ganz individuell einzustellen. Aber für die Erkundung unterschiedliche Schwierigkeitsgrade? Das geht tatsächlich, denn damit werden zum Beispiel Kletterwege deutlicher markiert. Bei Puzzles gibt es entsprechende Hinweise. Nachfolgend seht ihr eine Übersicht mit den Unterschieden.

Combat

Easy

  • Aim assist enabled
  • Enemies have lower health and do less damage
  • Ammunition boxes are plentiful
  • Enemies have illuminated silhouettes

Normal

  • Enemies have normal health and damage
  • Ammunition boxes are rare
  • Enemies have illuminated silhouettes

Hard

  • Enemies have increased health, do more damage and locate Lara more quickly.
  • No health regeneration in combat
  • Ammunition boxes are rare
  • No hit markers on the reticle
  • Enemies are not highlighted in Survival Instincts

Deadly Obsession

  • Same as hard
  • No HUD icon when Lara is being detected by an enemy

Exploration

Easy

  • Obvious white paint on critical path
  • Longer saving grab timer
  • Base camps are lit

Normal

  • Discreet white paint on critical path
  • Normal saving grab timer
  • Base camps are unlit

Hard

  • No white paint on critical path
  • Reduced saving grab timer
  • No Survival Instinct during exploration
  • Base camps are unlit

Deadly Obsession

  • Same as Hard
  • Base camps are unlit and require resources to light
  • Game only saves at Base camps

Puzzles

Easy

  • Lara gives direct hints on next action to perform
  • Interactable objects are highlighted in Survival Instincts
  • Objects necessary to progree highlighted in blue during Survival Instincts
  • Longer window of opportunity for timed mechanics

Normal

  • Lara gives general hints on the next action to perform
  • Interactable objects are highlighted in Survival Instincts
  • Normal window of opportunity for timed mechanics

Hard/Deadly Obsession

  • No hints are given by Lara
  • No Survival Instincts
  • Shorter window of opportunity for timer mechanics

"Shadow of the Tomb Raider" wird am 14. September 2018 für den PC, die Xbox One und die PlayStation 4 erscheinen.