Sony Computer Entertainment

Sony auf Einkaufstour (updated)

Sony gab heute bekannt, dass das Unternehmen den langjährigen Partner "Sucker Punch Productions" übernommen haben. Die Entwickler von Sucker Punch sind unter anderem für Spiele wie "inFamous 2" und die "Sly Cooper"-Reihe bekannt.

Das aktuelle Führungsteam bei Sucker Punch soll auch nach der Übernahme durch Sony die Geschicke der Firma weiterhin wie bisher leiten.

Damit hat Sony Computer Entertainment inzwischen nicht weniger als 16 Studios mit über 2'700 Mitarbeitern in der weltumspannenden Firmengruppe vereint.

"Sucker Punch Productions is one of the most highly acclaimed development studios in the industry and we have enjoyed a wonderful relationship with the company for over 12 years. We are delighted to officially welcome them to the SCE family,” said .  “The addition of Sucker Punch to SCE WWS reiterates our dedication to developing world class gaming experiences that can only be found on the PlayStation platform. With one of the strongest exclusive software lineups in the PS3’s history, combined with the diverse, innovate content in the works for PlayStation Vita, consumers have a lot to be excited about this year.”Shuhei Yoshida, president, SCE WWS

“We’ve enjoyed an incredible relationship with Sony that has allowed us to combine our creative design capabilities with their guidance to make some of the best franchises to hit the PlayStation platforms. Equally important, the relationship with SCE has provided us the flexibility and trust to take creative risks and invent new properties. As a part of the Sony Computer Entertainment group we look forward to introducing more innovative content and providing consumers with exciting, new interactive exeriences."

Wir haben eine wirklich unglaubliche Partnerschaft mit Sony genossen die es uns erlaubt hat, unser kreatives Potential mit ihrer Führung zu kombinieren um einige der besten Franchises für PlayStation Plattformen zu entwickeln. Nicht minder wichtig ist auch, dass die Partnerschaft mit SCE uns die Flexibilität und die Sicherheit gegeben hat, dass wir kreative Risiken eingehen konnten und neue Dinge erschaffen konnten — so haben wir uns selbst zu innovativeren Spielen und aufregenderen Erfahrungen für PlayStation Spieler getrieben.Brian Fleming, managing partner, Sucker Punch Productions

News Roger