Details zum vierten Jahr von Rainbow Six Siege

Ubisoft zeigt neue Videos

News Video Michael Sosinka

Ubisoft hat Details zu "Operation Burnt Horizon" für "Rainbow Six Siege" sowie die weiteren Seasons aus dem vierten Jahr genannt.

"Operation Burnt Horizon" (Jahr 4 Saison 1) für "Rainbow Six Siege" wird neben einer neuen Karte auch zwei Operator aus Australien bieten. Der PC-Test-Server für "Operation Burnt Horizon" wird heute in Betrieb genommen. Gestern hat Ubisoft zudem verraten, was die Saisons 3-4 bringen werden. So werden Operator aus Dänemark, USA, Peru, Mexiko, Kenia und Indien dazu kommen. Darüber hinaus werden die Operator Lion und Dokkaebi überarbeitet. Abgesehen von der australischen Map werden in Year 4 keine neuen Maps hinzugefügt. Jedoch werden "Kanal", "Kafe" und "Theme Park" überarbeitet.

Year 4 Roadmap

Season 1 - Burnt Horizon

  • Australian operators, new map

Season 2

  • Denmark & US operators

Season 3

  • Peru & Mexico operators

Season 4

  • Kenya & India operators

Reworks

Operators

  • Lion
  • Dokkaebi

Maps

  • Kanal
  • Kafe
  • Theme Park

Highlights

  • Operator renown and R6 credits pricing is changing, older operators are cheaper, Year 1 operators are only 10K renown, Year 2 15K, Year 3 20K, Year 4 25K
  • Reverse friendly fire being implemented (persistent TKing means shooting a teammate hurts yourself)
  • Casual is introducing 3.5 min timer and defender location (still random? but it is shown to defenders prior to operator selection)
  • Ranked coming out of beta, keeping the pick/ban from the recent event
  • New event coming with each season (e.g. Outbreak, Halloween)
  • Kafe will have new balcony on third floor, staircase from 1st to second floor moved
  • Kanal will have tunnel connecting both buildings
  • Devs recognize half of Theme Park is dark and confusing, train platform has too many places to hide, will address these and more
  • Lion rework no longer highlights people, timing changed (less warning, less active time?)
  • Glaze's thermal sight only activates if he's been standing still for a bit or if a target moves?
  • Deployable shield is being reworked, no longer leaves gaps between doors (!!!) and has tiny bulletproof slits (like a tiny Mira)
  • Mute jammers will hang up Dokkaebi calls, and your HUD shows a blue jammer icon when you're in range of one, and Dokkaebi calls will hang up automatically after ~18s (bullshit, imo, as a Dokkaebi player)
  • Capitao gadget getting proper fire propagation, meant to be area denial
  • Lean spam being addressed. Players still look kind of twitchy, but their head is largely in the same place. They say it's the first version of the fix and will be continuing to be address it.
  • Ash losing her ACOG (this, Dokkaebi, Capitao have already been shown off in the Year 4 patch notes which are on the official blog)
  • Newcomer playlist for level <50 (which I think is still like 200 hours of play or something absurd); bomb only and three new maps

Ubisoft hat einen neuen CGI-Trailer namens "The Hammer and the Scalpel" veröffentlicht, zu dem auf der offiziellen Seite die Infos stehen. Es heisst unter anderem: "Im Lauf der Jahre hat Aurelia 'Six' Arnot eine kleine Gruppe der fähigsten Operator aus der ganzen Welt versammelt, um die Gesellschaft vor gefährlichen Gruppierungen wie den Weissen Masken zu beschützen. Mit einer nachweislichen Erfolgsgeschichte akzeptierte Six eine Position im Aussenministerium der Vereinigten Staaten und kämpfte darum, dass das Rainbow-Team seine wichtige Arbeit fortsetzen kann. Einen Ersatz für Six zu finden, war schwierig, aber sie hatte den perfekten Kandidaten schon die ganze Zeit über betreut: ihren Langzeit-Berater Harishva 'Harry' Pandey." Ansonsten sehen wir noch Gameplay und ein Dev-Diary zu "Operation Burnt Horizon" sowie die E-Sport-Dokumentation "To Win it All: The Road to The Six Invitational".

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