Max Payne und Alan Wake spielen Quantum Break

Studio-Tour mit Remedy

Seht, wie Max Payne und Alan Wake eine Runde "Quantum Break" spielen. Außerdem erlebt ihr eine Studio-Tour in den heiligen Hallen von Remedy.

"Quantum Break" wird am 5. April 2016 für den PC und die Xbox One erscheinen. So langsam wird es also ernst. Aber keine Sorge, der Titel ist ziemlich gut geworden. Lest euch dazu einfach unser Review zu "Quantum Break" durch. Währenddessen hat Remedy Entertainment zwei amüsante Videos veröffentlicht.

Im ersten Video seht ihr, wie Max Payne und Alan Wake eine Runde "Quantum Break" spielen. Danach gibt es eine lockere Tour durch die Hallen von Remedy. Ihr könnt also sehen, wo "Quantum Break" entwickelt wurde. Auf Twitter hat sich Remedy Entertainments Head of PR Thomas Puha ein wenig über das Marketing geäußert.

Er sagte zum Beispiel, dass das Marketing-Budget steigt, wenn der Publisher Vertrauen in das Spiel hat. Zudem ist TV-Werbung in Europa im Frühjahr um 30 Prozent günstiger als während der Weihnachtszeit. Die Übersicht mit seinen Aussagen:

  • The reality is that we know pretty well before a game goes on sale, how much it will sell. Ofc positive word of mouth and reviews will help.
  • A games marketing budget is often dependent on how much faith retail has in said title.
  • When a publisher guarantees there’s a lot of advertising, retail is more likely to pre-order more as the publisher believes in the game.
  • So retail has a lot of power obviously and they don’t want to be stuck with bunch of games that don’t sell. They carry the risk there.
  • Digital is difficult since it’s harder to track what territory buys what.
  • The reality is that at E3 etc key buyers from large game stores/retailers meet with key marketing people from the publisher side and discuss.
  • If “the field” thinks that the game is great, publisher will definitely take note of that.
  • Game X, when you wonder why it’s not being advertised, it’s because stats show there is not a lot of interest towards it. there’s exceptions.
  • You don’t advertise a game on tv to sell it, you advertise to support it.
  • A good thing for #QuantumBreak is that advertising in TV in the spring at least in Europe is like 30% cheaper than during holiday season.

News Michael Sosinka