Amazon Games Chef spricht über bisherige Misserfolge

New World soll Lehren aus der Vergangenheit gezogen haben

News Release-Termin Karl Wojciechowski

Amazon Games hatte einen holprigen Start. Bei "Crucible", "Breakaway" und ein MMO zu Herr der Ringe wurde die Entwicklung jeweils abgebrochen. Namenhafte Spieleentwickler wie Kim Swift und Clint Hocking verliessen das Studio. Und doch ist Amazon Chef Christoph Hartmann, der vorher Manager bei Take-Two Interactive war, guter Dinge. In einem Interview verglich Hartmann die Spieleentwicklung mit dem Erklimmen eines Berges. Will man den Mount Everest besteigen, schaffe man dies nicht in einem Tag. Bergsteigen bestehe genau wie das Entwickeln von guten Spielen aus einem mehrstufigen Prozess:

"Amazon has built its studios from scratch -- overall, we prefer to do things in-house rather than just acquire things. So let's say you need four years for a game's development. You also have to build a team and that can take two years, so already it's six years. And then if you're going to try and climb Mount Everest on the first try, you might not make it to the top -- you go to base camp one, base camp two, until you're ready to climb all the way up. So you have to add time for that."(Zitat) Christoph Hartmann, Amazon Games

Das in der Beta recht erfolgreiche "New World" bildet eine Art Bewährungsprobe für Amazon Games. Hartmann ist zuversichtlich, dass dieses Erfolg verzeichnen wird:

"Eventually, we'll get judged by our successes. I really strongly believe in -- and this is similar to the way I built 2K -- the holy grail is to have owned IP, internal studios, and you don't ship things until they're really ready. Some of the titles I worked on, like BioShock or Borderlands, the love you put into it and the pride you put in to get the titles as right as you can... It's the same here at Amazon with our internal studios."(Zitat) Christoph Hartmann, Amazon Games

Screenshot

Denn aus den Erfahrungen der vorangehenden Spiele wie "Crucible" habe man gelernt. Man habe das Spiel zu früh herausgegeben, als Konkurrenten wie PUBG zu erfolgreich waren.

"For me, that's probably something we should have known better -- you don't [rush into] a territory where you already have clear market leaders. We launched Crucible at a time when PUBG and Fortnite were super, super big. It was not the right decision to go into a market segment that has such big players everyone's always chasing. It's like trying to beat Call of Duty at its peak, or trying to do another Grand Theft Auto."(Zitat) Christoph Hartmann, Amazon Games

Eben dies sei der Grund für die zahlreichen Verschiebungen gewesen. Doch nun soll "New World" endlich am 28. September 2021, in der EU um 08:00 Uhr, erscheinen.

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