World of Warcraft

Raid-Abklingzeiten verkürzen sich

News Flo

Viele Spieler nervt es, wenn sie sich zu einer Gruppe zusammengefunden haben, darauf brennen einen Raid zu beginnen und dann heisst es trotzdem auf bestimmte Zauber warten. Um dem Ganzen ein wenig entgegenzukommen, hat Blizzard nun die Raid-Abklingzeiten für "World of Warcraft" verkürzt.

Screenshot

An sich werden die Abklingzeiten der Bossen zurückgesetzt, dass Spieler nicht unzählige Minuten auf bestimmte Effekte oder Buffs warten müssen. Folgend seht ihr ein Statement von Blizzard in einem sogenannten Blue-Post:

Most long-term cooldowns are not reset when a raid encounter ends. The ones we specifically wanted to hit were the battle rezes and the big, raid-wide cooldowns like Bloodlust and Alter Time. The question we asked ourselves was: would a reasonable, progression-oriented but not world-first guild delay their next pull by several minutes to wait for X to come off of cooldown? For Rebirth or Bloodlust, we concluded the answer was yes. For Army of the Dead or Empower Rune Weapon, we concluded the answer was no.

After the dust cleared, we decided that we would allow any cooldown that lasts 5 minutes or longer to be reset on raid encounters. The one exception is shaman Reincarnation, because we don’t want to have to include it as a true battle rez, but think it would be too valuable if you could use it every single attempt. Most fights (we hope) aren’t planned around the shaman dying.

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